KSIĄŻKA
Firma przetrwania. Rekonstrukcja przedsiębiorstwa w obliczu kryzysu [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Zarządzanie
Seria Harvard VIP
Autor Donald N. Sull
Ilość stron 336
Okładka twarda
Opis
  • Tworzenie nowej firmy w sercu starej
  • Przełamywanie inercji upadającej firmy
  • Dodatek specjalny: przełomowy artykuł "Zarządzanie przez zobowiązania"
    z czasopisma Harvard Business Review

Każda recepta na sukces kiedyś traci ważność, a wtedy potrzebne jest nowe lekarstwo. Problem w tym, że menedżerowie i przedsiębiorcy reagują na kryzys, kontynuując działania, które sprawdziły się w przeszłości. Wpadają w pułapkę inercji. Zamiast zatrzymać się i nabrać dystansu, rozpaczliwie dociskają pedał gazu i brną w otchłań. Czasem angażują renomowane firmy konsultingowe i stosują inne półśrodki, ale to nic nie daje. Co jest przyczyną takiej reakcji? Jak sprawić, by podobny los nie spotkał Twojej firmy?

Niniejsza książka jest produktem 10-letnich badań Harvard Business School. Autor przedstawia w niej trzyetapowy model rekonstrukcji firmy, chroniący przed powielaniem utrwalonych postaw w obliczu kryzysu. Donald N. Sull przybliża prawdziwe historie wzrostu i upadku wielu korporacji i gałęzi gospodarki. Odpowiada na pytanie, dlaczego niektóre firmy szybko zawracają ze złej drogi i błyskawicznie odzyskują siłę, podczas gdy inne w obliczu kryzysu zdają się akceptować fakt, że ich czas przeminął.

Z książki dowiesz się:

  • Jakie czynniki wzmacniają, a jakie osłabiają inercję firmy?
  • Nieudane transformacje firm zagrożonych upadkiem: Arthur Andersen, AT&T, Compaq
  • Zarządzanie firmą w obliczu kryzysu: nowa rola menedżerów
  • Testy diagnostyczne: czy Twoja firma jest zagrożona upadkiem?
  • Powielanie obcych wzorów i inne błędy popełniane przy rekonstrukcji zagrożonej firmy
  • Korzyści i koszty wynikające z wprowadzenia do firmy menedżerów z zewnątrz.

EAN 9788324601097
Dział KSIĄŻKA
Data premiery 2006-05-31
Tytuł oryginalny Why Good Companies Go Bad And How Great Managers Remake Them
ISBN 83-246-0109-0
Seria Harvard VIP
Autor Donald N. Sull
Tłumaczenie Ewa Borówka
Wydawca OnePress
Ilość stron 336
Okładka twarda
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary A5