KSIĄŻKA
Globalny przemysł kulturowy. Medializacja rzeczy [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Antropologia kulturowa, etnologia |
Seria | Cultura |
Autor | Scott Lash, Celia Lury |
Ilość stron | 310 |
Okładka | twarda |
Opis |
Ta książka to fascynująca historia o tym, w jaki sposób przedmioty materialne, takie jak zegarki czy odzież sportowa, stały się wymownymi symbolami kulturowymi i jak produkcja symboli, w postaci rozpoznawalnych globalnie marek, stała się nadrzędnym celem kapitalizmu. Globalny przemysł kulturowy to bogaty zasób źródeł empirycznych i teoretycznych, pokazujących, w jaki sposób przedmioty te – od butów Nike do filmu Toy Story, od globalnej piłki nożnej do sztuki konceptualnej – ulegają metamorfozom i przemieszczają się ponad granicami państw.
Globalny przemysł kulturowy ma ambicję stania się dialektyką oświecenia ery globalizacji. To podstawowa lektura dla studentów i wykładowców różnych nauk społecznych. Autorzy rzucają wyzwanie doktrynom liberalizmu i marksizmu gospodarczego, a także teorii kultury. W samym środku produkcji i konsumpcji dostrzegają mechanizmy tworzenia znaczeń. Rynkiem towarów rządzą obecnie totemy, a kultura popularna wytwarza, przesuwa i dynamizuje ikony rynkowych marek. Krążenie wartości ekonomicznej ma dziś postać rozmowy między rzeczami-symbolami. Globalny przemysł kulturowy to świetnie udokumentowana, wyrafinowana intelektualnie, ważna książka. Jeffrey Alexander, Yale University Podążając za biografią wybranych przedmiotów kultury, Lash i Lury niezwykłe przekonująco pokazują, że w dzisiejszej epoce globalizacji kultura odgrywa w produkcji ekonomicznej rolę znacznie donioślejszą niż kiedykolwiek w przeszłości. Przedstawione w książce argumenty zmuszają czytelnika do zasadniczej rewizji tradycyjnych pojęć o przemyśle kulturowym. Michael Hardt, współautor książek Empire oraz Multitude: War and Democracy in the Age of Empire Scott Lash jest dyrektorem Centrum Studiów Kulturowych na Goldsmiths, University of London; Celia Lury jest profesorem socjologii w tej samej placówce. |
EAN | |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2011-11-18 |
ISBN | 978-83-233-3189-6 |
Seria | Cultura |
Autor | Scott Lash, Celia Lury |
Rok wydania | 2011 |
Ilość stron | 310 |
Okładka | twarda |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | B5 |
Cultura
Antropologia kulturowa, etnologia
Książki