Darmowa wysyłka!

    Od 99.99 zł (Poczta Polska)

    Od 150 zł (Paczkomat®)

    KSIĄŻKA
    Informatyka SP 6 Teraz bajty (3D) - Grażyna Koba [KSIĄŻKA]

    2199

    Wysyłamy w 72h

    Darmowa wysyłka Od 99.99 zł (Poczta Polska) Od 150 zł (Paczkomat®)
    Poczta Polska999
    Paczkomaty 24/7 1699
    Kategoria Informatyka, Technika
    Autor Grażyna Koba
    Ilość stron 128
    Okładka broszurowa
    Opis

    Książka jest uaktualnioną wersją podręcznika Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa VI z 2022 roku (nr dopuszczenia 806/3/2022/z2). W nowym wydaniu podręcznika Autorka uwzględniła system operacyjny Windows 11 oraz nowe wersje oprogramowania (m.in. Scratch, Paint), zmieniając lub usuwając nieaktualne zrzuty oraz aktualizując treści.

    Wychodząc naprzeciw potrzebom nauczycieli i uczniów, dodano nowy temat (temat 5.) dotyczący tworzenia modeli 3D w programie Tinkercad oraz zaktualizowano tematy 3. i 4. dotyczące tworzenia prezentacji multimedialnych.

    Usunięto treści i ćwiczenia wynikające z uszczuplonej podstawy programowej, m.in. pisemne wykonanie działań arytmetycznych (dodawanie i odejmowanie), znalezienie elementu najmniejszego i największego, przykład obliczania średniej arytmetycznej. Porządkowanie elementów pokazano na praktycznych przykładach.

    Nauka zgodna z podstawą programową

    Zgodnie z podstawą programową, w wielu ćwiczeniach z programowania umieszczone zostały polecenia, które pomagają uczniom objaśniać przebieg działania programów, testować program na komputerze zgodnie z przyjętymi założeniami i ewentualnie go poprawiać.

    Zgodnie z nową podstawą programową rozwiązywania problemów należy uczyć przy każdej okazji, również podczas posługiwania się aplikacjami takimi jak arkusz kalkulacyjny czy prezentacje multimedialne. Dlatego w podręczniku do klasy 6 z serii Teraz bajty znajdą Państwo tematy, w których uczeń poznaje metody wykonywania obliczeń czy tworzenia prezentacji.

    W klasie 6 uczeń zdobywa również podstawową wiedzę na temat sposobów zastosowania komputera.

    W klasie 6 kontynuujemy i rozszerzamy zagadnienia dotyczące tworzenia grafiki trójwymiarowej w programie Tinkercad. Wykonując ciekawe modele 3D uczeń wykorzystuje wiedzę i umiejętności z poprzednich klas, które zdobył podczas tworzenia modeli 3D w programie Paint 3D.

    Programowanie w klasach 4-6

    Zgodnie z podstawą programową uczeń tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania: pomysły historyjek z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych. Dlatego w podręczniku do klasy 6 znajdą Państwo ćwiczenia, w których uczniowie programują proste historyjki w programie Baltie i gry w programie Scratch. W kolejnych ćwiczeniach uczniowie, poza sterowaniem obiektem (czarodziejem, duszkiem) na ekranie i wykorzystywaniem poleceń sekwencyjnych, stosują instrukcje iteracyjne i warunkowe oraz zmienne.

    W klasie 6 uczniowie analizują na prostych przykładach przykładowe problemy, m.in.: porządkowanie elementów zbioru. W ten sposób uczniowie przygotowują się do wejścia na następny stopień wiedzy i umiejętności informatycznych.

    EAN 9788397362703
    Dział KSIĄŻKA
    Autor Grażyna Koba
    Rok wydania 2025
    Ilość stron 128
    Okładka broszurowa
    Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
    Wymiary 166x241 mm
    Bezpieczeństwo produktów
    Producent Migra Sp. z o.o. Świeradowska 51/57 51 lok. 57, 50-559 Wrocław, Polska [email protected], +48717506230
    Ostrzeżenia Lista ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa podręczników szkolnych oparta o wymagania Rozporządzenia (UE) 2023/988 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSR): 1. Zagrożenie dla zdrowia: * Uważaj na ostre krawędzie kartek, które mogą powodować skaleczenia. * Nie wdychaj pyłu z papieru, szczególnie jeśli jesteś alergikiem. 2. Ryzyko obrażeń fizycznych: * Podręczniki są ciężkie i mogą spowodować urazy przy upadku, dlatego noś je w plecaku blisko ciała. * Unikaj rzucania podręcznikami, aby nie spowodować obrażeń u innych osób. 3. Bezpieczeństwo środowiskowe: * Podręczniki są wykonane z papieru i innych materiałów, które mogą być szkodliwe dla środowiska, dlatego poddawaj je recyklingowi. * Nie wyrzucaj podręczników do lasu, parku lub innych miejsc publicznych. 4. Ostrzeżenia dotyczące użytkowania: * Nie używaj podręczników w pobliżu otwartego ognia lub innych źródeł ciepła, które mogą spowodować pożar. * Przechowuj podręczniki w suchym i bezpiecznym miejscu, z dala od wilgoci i bezpośredniego światła słonecznego. 5. Użytkowanie przez dzieci: * Nadzoruj młodsze dzieci podczas korzystania z podręczników, aby uniknąć ryzyka zadławienia małymi elementami. * Podręczniki nie są zabawkami, dlatego nie pozwalaj dzieciom na gry z podręcznikami, które mogą być niebezpieczne. 6. Instrukcje i wytyczne: * Czytaj uważnie informacje zawarte w podręcznikach i postępuj zgodnie z instrukcjami. * Jeśli masz pytania lub wątpliwości, skonsultuj się z nauczycielem lub inną osobą kompetentną. 7. Inne zagrożenia: * Uważaj na chemikalia używane do produkcji podręczników, które mogą powodować podrażnienia skóry lub alergie. * Jeśli wystąpią jakiekolwiek niepożądane reakcje, zaprzestań użytkowania podręcznika i skonsultuj się z lekarzem.