GRA
LACERTA Gra Agricola 11960 [GRA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Strategiczne |
Opis | Świetna gra symulacyjno strategiczna. Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa. Głód panujący przez ostatnie lata spowodował, że ludzie jedzą teraz więcej mięsa (nawyk, którego my, ludzie żyjący w dostatku, nie porzuciliśmy do dnia dzisiejszego). Gracze rozpoczynają grę, posiadając dwóch członków rodziny mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (wykonują oni różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny , może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę. Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. Gracz orze pola oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność. Rosnące na polach zboże i warzywa są zbierane podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Aby można było rozwijać hodowlę, potrzebne są ogrodzone pastwiska , na których wypasać się będzie owce, dziki i krowy. Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój gospodarstwa. Każda karta daje graczowi konkretne korzyści w grze. Punkty zwycięstwa można otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa można jednak otrzymać przez przyczynianie się każdego dnia do zwiększenia komfortu życia i powiększenie rodziny. Gracz używa do rozgrywki czternastu spośród 169 różnych kart Pomocników i 149 różnych kart Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna. Dodatkowe zasady dotyczące gry w wariancie jednoosobowym oraz rodzinnym (uproszczonym) zapewniają możliwość gry w różnych warunkach oraz z osobami o różnym doświadczeniu. W grze pojawia się bardzo wiele możliwości i dróg do zwycięstwa. Punktowana jest prawie każda działalność: zarówno rozwój rodziny i domu, jak i hodowla zwierząt czy uprawa zbóż i warzyw. Dodatkowo, Agricola świetnie skaluje się od 2 do 5 graczy, a nawet pozwala na rozegranie samodzielnej gry (także w formie kampanii)! Gra została laureatem konkursu Gra Roku 2009. Inne nagrody zebrane przez grę: 2009 Gra Graczy: Gamesfanatic.net, 2009 GoldenAce, Special Jury, 2008 BoardGameGeek Golden Geek, 2008 Spiel des Jahres Winner, Special Prize for Complex Game, 2008 J.U.G. Winner, Game of the Year, 2008 Deutscher Spiele Preis Winner, Game of the Year, 2008 International Gamers Award Winner, General StrategyMultiplayer Game, 2008 Hra roku Winner, 2008 Spiel der Spiele (Austria) Spiele Hit fr Experten, 2008 Tric Trac dor, Winner, Game of the Year, 2008 Jda Juego del Ano en Espana Winner, 2007 Meeples Choice Award Winner. Zawartość pudełka: 9 dwustronnych plansz, 138 znaczników zasobów, 36 żetonów żywności, 54 figurki zwierząt, 25 znaczników członków rodziny, 75 ogrodzeń, 20 obór, 24 żetony chat, 33 żetony kamiennego domu zaoranych pól, 3 żetony gość żądanie, 9 żetonów mnożenia, 1 notes do punktacji, 1 instrukcja, 1 znacznik gracza startowego, 360 kart. Gra przeznaczona: dla 1 do 5 graczy w wieku od 12 lat. |
EAN | 5908445421075 |
Dział | GRA |
Nr katalogowy | 11960 |
Wiek | od 12 lat |
Wymiary | 32x23x7 cm |
Strategiczne
Dla dzieci