KSIĄŻKA
Nurkowanie dzieci - Françoise Luttenschlager [KSIĄŻKA]
4799
Wysyłamy w ciągu 2‑7 dni
Darmowa wysyłka
Od 99.99 zł (Poczta Polska)
Od 150 zł (Paczkomat®)
Poczta Polska999
Paczkomaty 24/7 1699
| Kategoria | Nurkowanie i pływanie |
| Autor | Françoise Luttenschlager |
| Ilość stron | 196 |
| Okładka | twarda |
| Opis | O Autorce: Od 1992r. Françoise LUTTENSCHLAGER jest instruktorem nurkowania (w federacji nurkowej i instruktorem państwowym 2-go stopnia). W swojej działalności dziennikarskiej, nauczycielskiej i trenerskiej stara się zawsze bronić wartości ?partnerstwa?. Ta zasada przyświeca jej w prowadzonych od 15 lat zajęciach dla dzieci pod hasłem odkrywania morskiego świata. Wspólnie ze swoim przyjacielem, Fredym Lemarechal?em opublikowała w 1996 w wydawnictwie Chiron książkę pod tytułem ?Nurkowanie: zostań Wodnikiem?. Ta na wpół filozoficzna, na wpół edukacyjna książka opowiada o możliwościach przystosowania się człowieka do środowiska wodnego. O książce: Generalnie uznaje się, że dziecko jest gotowe czerpać wiedzę ze wszystkiego co samo przeżywa, nigdy nie angażuje się w jakąś czynność do połowy i rzadko ogranicza ją do pojedynczego wykonania w przypisanym mu czasie. To właśnie ta obserwacja przywiodła Autorkę do rozwinięcia koncepcji ?niebieskiej liny? poświęconej zajęciom wodnym i podwodnym dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat. Poświęcona stworzeniu więzi pomiędzy czasem spędzonym w wodzie i poza nią, ta ?niebieska lina? towarzyszy dzieciom w ich poznawaniu przestrzeni wodnych, po to aby zachowały czystą przyjemność i chęć odkrywania podwodnych sekretów. Spotkanie dziecka z wodą to wspaniała okazja przeżywania przyjemnych chwil, odkrywania nowego i nauki samodzielności. Ale zanim dojdzie do takiego spotkania, niezwykle ważnym jest poznanie oczekiwań i ogólnych potrzeb każdego wieku, po to aby lepiej ocenić co nowego może przynieść każdemu z nas kontakt z wodą. I to jest zadaniem książki ?Nurkowanie dzieci?: w niej poznajemy przestrzeń podwodną gdy Autorka proponuje zajęcia twórcze, naśladownicze i eksperymentalne, których zadaniem jest przede wszystkim wykształcenie u młodych ludzi w wieku od 7 do 12 lat umiejętności wyrażania siebie za pomocą ruchu, mowy ciała i emocji. Ogólne podejście do świata podwodnego, wypracowane w tej książce, pozwala ?na sucho? zgłębić możliwości, które dziecko bez trudu połączy z zajęciami odbytymi w wodzie. To rodzaj motywacji i zaangażowania, które ułatwiają dostęp do samodzielności i wiedzy o ?świecie, w którym nurkujemy?. Uwagi praktyczne dotyczące zajęć w morzu lub na basenie, w wodzie lub poza nią, skierowane są głównie do rodziców, ale również do nauczycieli i instruktorów, pragnących również poznać nowe możliwości edukacyjne. Proponowane przez Autorkę zajęcia w wodzie i pod wodą przeznaczone są głównie dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat. Taki wybór wieku nie był przypadkowy: to okres rozwoju dziecka, kiedy woda może odegrać ogromną rolę. W okresie miedzy 7 a 12 rokiem życia, dziecko otwiera się na świat: o ile do 6 lat poszukuje ono przyjemności życia, to około 7 roku bardzo szybko zaczyna wykazywać potrzebę poszerzenia swojej sfery aktywności. Bezpieczny i beztroski świat z pierwszych lat jego życia pozwolił mu spokojnie ?dorosnąć?, ale teraz jest już gotowe do ?wyjścia? poza granice swojej rodziny i otrzeć się o światowe życie. Nieznane je przyciąga, chce widzieć rzeczy, i tworzyć swoje własne pojęcie o nich. Nadal rośnie spokojnie we własnym tempie, podczas gdy jego chęć poznania wzrasta z każdym dniem. Ale zanim Autorka wprowadzi w wodne arkana tego ?małego człowieczka?, którego czeka wspaniała przyszłość, proponuje abyśmy się postarali go poznać: ? Kim on jest? ? Jak odpowiedzieć na jego oczekiwania i potrzeby? ? Co umie? ? Jak się rozwija? Oczywiście Autorka nie dokonuje w książce szerokiego omówienia tych wszystkich zagadnień, lecz jedynie stara się przekazać niektóre ważne elementy odpowiedzi. |
| EAN | 9788361217312 |
| Dział | KSIĄŻKA |
| Tytuł oryginalny | La Plongée Enfants |
| ISBN | 978-83-61217-31-2 |
| Autor | Françoise Luttenschlager |
| Wydanie | 1 |
| Rok wydania | 2009 |
| Ilość stron | 196 |
| Okładka | twarda |
| Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Bezpieczeństwo produktów
| Produkt wprowadzony do obrotu przed 13.12.2024 | |
| Producent | Wydawnictwo Replika Sp. z o.o. ul. Niedziałkowskiego 19, 62-070 Zakrzewo, Polska |
| Ostrzeżenia | Lista ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa książek oparta o wymagania Rozporządzenia (UE) 2023/988 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSR): 1. Ryzyko skaleczeń: a) Sprawdź książkę pod kątem ostrych krawędzi lub zszywek, które mogą spowodować skaleczenia. b) Uważaj na okładki z twardego papieru, które mogą mieć ostre rogi. 2. Zagrożenie pożarowe: a) Przechowuj książki z dala od źródeł ciepła i ognia. b) Unikaj przechowywania książek w miejscach narażonych na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, aby zapobiec zapłonowi. 3. Zagrożenie dla zdrowia: a) Długotrwałe czytanie może prowadzić do zmęczenia wzroku, bólów głowy i problemów z koncentracją. b) Zapewnij odpowiednie oświetlenie podczas czytania, aby zmniejszyć zmęczenie wzroku. c) Regularnie rób przerwy podczas czytania, aby odpocząć oczom i rozluźnić mięśnie. 4. Zagrożenie dla zdrowia psychicznego: a) Książki z niektórych kategorii mogą zawierać treści kontrowersyjne lub niezgodne z Twoimi przekonaniami. Przed przeczytaniem, zapoznaj się z opiniami innych czytelników. b) Intensywne wchodzenie w świat fantasy, science fiction czy horroru może prowadzić do oderwania od rzeczywistości i problemów z rozróżnieniem fikcji od realnego świata. c) Zawartość niektórych książek (przemoc, okrucieństwo, sceny drastyczne) może negatywnie wpływać na zdrowie emocjonalne, powodować stres, niepokój, a nawet depresję. 5. Zagrożenie dla dzieci: a) Małe dzieci mogą wkładać książki do ust, co może prowadzić do zadławienia lub połknięcia małych elementów. b) Nadzoruj dzieci podczas czytania książek i upewnij się, że nie wkładają ich do ust. c) Treści zawarte w książkach mogą być nieodpowiednie dla dzieci i młodzieży ze względu na swoją tematykę (przemoc, erotyka, itp.). Zawsze sprawdzaj oznaczenia wiekowe i dostosuj lekturę do wieku i dojrzałości dziecka. 6. Utrzymanie książek w dobrym stanie: a) Przechowuj książki w suchym i czystym miejscu, aby zapobiec rozwojowi pleśni i uszkodzeniom spowodowanym przez wilgoć. b) Unikaj przechowywania książek w miejscach narażonych na ekstremalne temperatury i wilgotność. c) Regularnie czyść książki z kurzu i brudu, aby zachować ich wygląd i trwałość. 7. Źródła informacji: a) Sprawdzaj wiarygodność informacji zawartych w książce, szczególnie jeśli wykorzystujesz je do celów edukacyjnych lub zawodowych. b) Zwróć uwagę na datę publikacji, ponieważ wiedza w niektórych dziedzinach szybko się dezaktualizuje. c) Podczas korzystania z linków lub zasobów internetowych podanych w książce zachowaj ostrożność i stosuj zasady bezpieczeństwa w sieci. 8. Prawa autorskie: a) Przestrzegaj praw autorskich treści udostępnionych w książce. |