KSIĄŻKA
OpenGL. Programowanie gier [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Programowanie |
Autor | Kevin Hawkins, Dave Astle |
Ilość stron | 632 |
Okładka | miękka |
Opis |
Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych, takich jak OpenGL, pozwalających na wyświetlanie trójwymiarowych obiektów przez karty graficzne różnych producentów. OpenGL w ogromnym stopniu przyspiesza pracę programisty.
Książka omawia użycie OpenGL do tworzenia dynamicznych, trójwymiarowych światów gier oraz efektów specjalnych. Przedstawia podstawy tworzenia aplikacji w systemie Windows, teorię grafiki trójwymiarowej, ale główny nacisk kładzie na prezentację funkcjonalności OpenGL. Jednak autor nie poprzestał na opisie. Sama biblioteka nie wystarcza do stworzenia gry. Opisane zostały także niezbędne programiście elementy biblioteki DirectX pozwalające na wzbogacenie gry o dźwięk i wygodne sterowanie. Książka przedstawia:
|
EAN | 9788373610354 |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2003-06-09 |
Tytuł oryginalny | OpenGL Game Programming |
ISBN | 83-7361-035-9 |
Autor | Kevin Hawkins, Dave Astle |
Tłumaczenie | Jaromir Senczyk |
Wydawca | Helion |
Ilość stron | 632 |
Okładka | miękka |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | B5 |
Programowanie
Książki