KSIĄŻKA
Paradoks Strategii (twarda) - Michael E. Raynor [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Marketing |
Autor | Michael E. Raynor |
Ilość stron | 329, 330 |
Okładka | twarda z obwolutą, twarda |
Opis |
Sugestywna wizja. Śmiałe przywództwo. Stanowcze działanie. Niestety, te elementy sukcesu prawie zawsze stanowią też składowe porażki. Wielu menedżerów, dążąc do maksymalizacji szans na odniesienie zwycięstwa, popada w ruinę. Smutna prawda wygląda tak, że większość firm pozostawia swoją przyszłość na pastwę przypadku i nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Dlaczego? Menedżerowie wiedzą, że podejmując decyzje dotyczące odległej perspektywy, muszą opierać się na przypuszczeniach odnośnie przyszłości, która pozostaje nieznana. Taka kolizja pomiędzy angażowaniem środków a kwestią niepewności tworzy PARADOKS STRATEGII. Prowadzi on do wszechobecnego choć rzadko dostrzeganego kompromisu. Menedżerowie muszą opierać swoje strategie na założeniach odnośnie nieznanej przyszłości, więc najambitniejsi z nich liczą, że prawidłowo odgadną przyszłość albo jakoś dopasują się do zamętu, który nastąpi. W rzeczywistości jedynie garstce szczęśliwców udaje się prosperować, a większość pechowców - choć nie mniej zdolnych - w pewnej chwili zdaje sobie sprawę, że idzie na dno. Z taką świadomością - często nawet instynktowną - większość menedżerów stroni od śmiałego zaangażowania, którego wymaga sukces, i wybiera ostrożne, skromne strategie. Oddają mniejsze szanse na sukces w zamian za większe szanse na przetrwanie. Michael R. Raynor, wyjaśnia, w jaki sposób uniknąć konieczności dokonywania takiej wymiany, a jednocześnie uzyskiwać wspaniałe wyniki zarezerwowane dotąd tylko dla nielicznych szczęśliwców i ograniczać przy tym ryzyko konieczne na drodze do sukcesu. We współczesnym świecie zabójczej konkurencyjności to recepta prawie na uzyskiwanie czegoś za nic. Sugestywna wizja. Śmiałe przywództwo. Stanowcze działanie. Niestety, te elementy sukcesu prawie zawsze stanowią też składowe porażki. Wielu menedżerów, dążąc do maksymalizacji szans na odniesienie zwycięstwa, popada w ruinę. Smutna prawda wygląda tak, że większość firm pozostawia swoją przyszłość na pastwę przypadku i nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Dlaczego? Menedżerowie wiedzą, że podejmując decyzje dotyczące odległej perspektywy, muszą opierać się na przypuszczeniach odnośnie przyszłości, która pozostaje nieznana. Taka kolizja pomiędzy angażowaniem środków a kwestią niepewności tworzy PARADOKS STRATEGII. Prowadzi on do wszechobecnego choć rzadko dostrzeganego kompromisu. Menedżerowie muszą opierać swoje strategie na założeniach odnośnie nieznanej przyszłości, więc najambitniejsi z nich liczą, że prawidłowo odgadną przyszłość albo jakoś dopasują się do zamętu, który nastąpi. W rzeczywistości jedynie garstce szczęśliwców udaje się prosperować, a większość pechowców - choć nie mniej zdolnych ? w pewnej chwili zdaje sobie sprawę, że idzie na dno. Michael R. Raynor, współautor bestsellera The Innovators Solution wyjaśnia, w jaki sposób tego uniknąć, a jednocześnie uzyskiwać wspaniałe wyniki. Szczegółowo opisując przykłady sukcesów i porażek Sony, Microsoftu, Vivendi Universal, Johnson & Johnson, AT&T oraz innych wielkich firm z branż tak odległych jak energetyka i usługi finansowe, Raynor przedstawia zakres strategicznych działań potrzebnych przedsiębiorstwu do wykorzystywania obecnych szans przy jednoczesnym przygotowaniu się na przyszłe ewentualne gorsze dni. |
EAN | 9788360652176 |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2008-04-30 |
Tytuł oryginalny | Paradoks Strategii (twarda), The Strategy Paradox |
ISBN | 978-83-60652-17-6 |
Autor | Michael E. Raynor |
Rok wydania | 2007 |
Wydanie | 1 |
Wydawca | Studio Emka |
Ilość stron | 329, 330 |
Okładka | twarda z obwolutą, twarda |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | 15 x 22,5 cm, 155 x 237 x 26 |
Michael E. Raynor
Marketing
Książki