GRA
Starcraft II: Heart of the Swarm [GRA PC]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Real Time (RTS) |
Polska wersja językowa | napisy |
Napisy | polskie |
Opis |
StarCraft II: Heart of the Swarm to drugi epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych, traktującej o zmaganiach trzech ras - terran, protosów i zergów - na przełomie XXV i XXVI wieku. Pierwsza część tej serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się natomiast w sumie trzy epizody: Wings of Liberty, Heart of the Swarm oraz Legacy of the Void. Za wszystkie tytuły odpowiada amerykańska firma Blizzard Entertainment. StarCraft II w wielu aspektach przypomina pierwowzór z 1998 roku, gdyż nie zmieniło się sedno zabawy. Kierując jedną z trzech ras, staramy się osiągnąć zwycięstwo poprzez rozbudowę bazy, gromadzenie surowców, rozwój dostępnej technologii oraz oczywiście szkolenie wojsk, które następnie wykorzystujemy do pokonania wroga. Poszczególne części gry składają się z kilkunastu misji, w których poznajemy pełną zwrotów akcji historię danej strony konfliktu. Heart of the Swarm jest drugą częścią składającą się na trylogię zapoczątkowaną StarCraft II: Wings of Liberty. O ile w 2010 roku kierowaliśmy przede wszystkim poczynaniami terran, tym razem mamy doczynienia z zawierającą ponad 20 misji kampanią zergów. Jej kluczową postacią jest Sarah Kerrigan, która po wydarzeniach ze StarCrafta oraz Wings of Liberty pragnie zemścić się na imperatorze Arcturusie Mengsku - to przez niego została ona pochwycona przez zergi i stała się "Królowa Ostrzy". Aby zrealizować swój cel, musi na nowo zjednoczyć pod swoją komendą rozproszony Rój. W kampanii dla pojedynczego gracza powraca wiele postaci znanych z poprzednich odsłon serii, m.in. Jim Raynor, duch Nova, Matt Horner, czy też Valerian Mengsk. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy gier RPG akcji - Kerrigan bierze aktywny udział w większości misji, a przed każdą z nich możemy wybrać zestaw umiejętności specjalnych, jakimi będzie dysponować. Ponadto, podczas rozgrywki możemy ulepszać dostępne jednostki - mogą one ewoluować w potężniejsze odmiany po zainfekowaniu kolejnych światów, jakie odwiedza Kerrigan ze swoim wojskiem. Wśród tych ostatnich znalazło się kilka dotąd nieznanych, na przykład skuta lodem planeta Kaldir. W osiągnięciu ostatecznego celu Królowej Ostrzy pomagają doradcy - Izsha oraz Abathur. W Heart of the Swarm twórcy wprowadzili spore zmiany w trybie rozgrywki wieloosobowej. Oprócz dodania nowych jednostek dla każdej z ras (np. wdowie miny dla terran, wyrocznia i orkan dla protosów oraz żmij i nosiciel roju dla zergów), uproszczono interfejs gry, wprowadzono możliwość tworzenia klanów, a także system zdobywania poziomów doświadczenia. Nowe opcje zostały udostępnione osobom obserwującym i komentującym mecze. Z punktu widzenia oprawy audiowizualnej dodatek wykorzystuje ulepszoną wersję silnika, który napędzał Wings of Liberty. Twórcy skorzystali z okazji, aby ulepszyć system fizyki, a także niektóre efekty graficzne (np. jakość wizualną biomasy zergów). Muzyka przypomina niektóre utwory z Brood War - obfituje we fragmenty z wykorzystaniem gitary elektrycznej oraz mroczne kawałki, nawiązujące do stylistyki bezwzględnej, biologicznej rasy zergów. Tak jak w przypadku innych produkcji firmy Blizzard, na uwagę zasługują również wysokiej jakości filmy oraz przerywniki stworzone w oparciu o silnik gry. |
Real Time (RTS)
Gry