KSIĄŻKA
Teoria zakupów [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Antropologia kulturowa, etnologia |
Seria | Cultura |
Autor | Daniel Miller |
Ilość stron | 172 |
Okładka | twarda |
Opis |
Przed przeczytaniem tej książki sądziłem, że teoria zakupów nie jest możliwa. Zmieniłem zdanie. Daniel Miller przekonuje, że zakupy to praktyka rytualna zorientowana na innych. W ten sposób przywraca serce ujęciom konsumpcji, które zbyt często zakładają, że zakupy to czynność aspołeczna a nawet antyspołeczna. Nadzwyczajne.
Nigel Thrift, University of Bristol Ta książka proponuje bardzo oryginalne spojrzenie na jedną z najbardziej podstawowych codziennych czynności – na zakupy. Zwykle przyjmujemy, że w zakupach chodzi przede wszystkim o jednostki i materializm. Miller odrzuca to założenie i podąża zaskakującą drogą analizy zakupów na zasadzie analogii z antropologicznymi badaniami rytuału ofiarnego. Twierdzi, że akt nabywania dóbr niemal zawsze powiązany jest z innymi relacjami społecznymi, zwłaszcza tymi, których podstawą jest miłość i troska. Daniel Miller jest profesorem antropologii w University College w Londynie. |
EAN | |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2011-10-31 |
ISBN | 978-83-233-3188-9 |
Seria | Cultura |
Autor | Daniel Miller |
Rok wydania | 2011 |
Ilość stron | 172 |
Okładka | twarda |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | B5 |
Cultura
Antropologia kulturowa, etnologia
Książki