KSIĄŻKA
Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu - Urszula Oszwa [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Pozostałe
Autor Urszula Oszwa
Ilość stron 116
Okładka miękka
Opis W opracowaniu przedstawiono analizę wskaźników ryzyka specyficznych rozwojowych zaburzeń umiejętności arytmetycznych, z odwołaniem się do wzajemnych zależności między dysleksją a jej implikacjami widocznymi w edukacji matematycznej. Ponadto zaprezentowano wyniki badań poziomu rozwoju umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich, z których wynika, że jest on zróżnicowany i zależy od ocenianego aspektu umiejętności. Badanie wybranych funkcji poznawczych, takich jak percepcja wzrokowo-przestrzenna i umiejętności językowe oraz uwaga wykazały obniżony ich poziom w przypadku badanych grup dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. Badania należy traktować jako wstęp do dalszych, pogłębionych poszukiwań, prowadzących do rzetelnej i trafnej diagnozy psychologicznej dzieci z problemami w liczeniu, ujawnianymi we wczesnej edukacji szkolnej. Publikacja została opracowana z myślą o szerokim kręgu odbiorców. Jest skierowana do nauczycieli, zarówno kształcenia zintegrowanego, jak i matematyki, mających codzienny kontakt z dziećmi z trudnościami arytmetycznymi. Zaciekawi również pedagogów szkolnych, psychologów-praktyków, studentów psychologii, pedagogiki i kierunków nauczycielskich. Może być wykorzystana w całości lub fragmentach na zajęciach z zakresu diagnostyki i terapii pedagogicznej oraz na studiach podyplomowych z tej dziedziny. Zainteresować może również rodziców tych dzieci, dla których matematyka nie jest ukochanym przedmiotem w szkole i pomoże im zrozumieć, dlaczego tak się dzieje.
EAN 9788373087828
Dział KSIĄŻKA
ISBN 9788373087828
Autor Urszula Oszwa
Rok wydania 2019
Język polski
Ilość stron 116
Okładka miękka
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary 16.0x23.5cm
Wysokość (razem z opakowaniem) 10
Długość (razem z opakowaniem) 235
Szerokość (razem z opakowaniem) 155