KSIĄŻKA
Wszystko o ADHD III - Linda J.Pfifner [KSIĄŻKA]

2060

Wysyłamy w 24h

Darmowa wysyłkaKup jeszcze za 99.99zł
Poczta Polska999
Paczkomaty 24/7 1599

Zamów w ciągu 17 godzin 10 minut,
a otrzymasz produkt już pojutrze!

Sprawdź warunki
Kategoria Resocjalizacja
Autor Linda J.Pfifner
Ilość stron 176
Okładka broszurowa
Opis Jeżeli nie jesteś nowicjuszem w zawodzie nauczyciela, to zapewne miałaś* już w swojej klasie dziecko z Zespołem Nadpobudliwości Psychoruchowej z Zaburzeniami Koncentracji Uwagi, znanym jako ADHD. Nawet jeżeli dopiero zaczynasz karierę jako nauczyciel, to są duże szanse, że zetkniesz się z takim dzieckiem w pierwszym lub drugim roku pracy. Szacuje się, że zespołem ADHD dotknięte jest od 3 do 5 procent dzieci w wielu szkolnym, co przekłada się na jedno lub dwoje dzieci w każdej klasie. Wpływ tych dzieci na klasę jest znacznie większy niż sugerują powyższe liczby. Oprócz cech typowych dla ADHD, związanych z brakiem umiejętności koncentracji uwagi, impulsywnością i nadaktywnością, syndromowi ADHD często towarzyszą rozliczne problemy społeczne, emocjonalne i szkolne. ADHD może prowadzić do wielu lat frustracji i nieporozumień, jeżeli dotkniętemu nim dziecku nie zostanie w odpowiednim momencie udzielona odpowiednia pomoc.
Ta książka ma na celu przygotowanie cię na spotkanie z ADHD. Nie da się ukryć faktu, że szkoła i ADHD nie zawsze idą ręka w rękę. Konieczność skupienia, zwracania uwagi na to, co się dzieje dookoła i uważnego wykonywania poleceń nauczyciela stanowią jawne zaprzeczenie zasadniczych cech ADHD. W niektórych sytuacjach, zwłaszcza w klasach o dużej liczbie dzieci, nauczyciel nie jest w stanie poświęcić im tyle uwagi, ile potrzebują. Problemy, na jakie napotykają w szkole dzieci z ADHD, mają swe źródło nie tylko w samym dziecku lub w strukturze szkoły, lecz często są wzmacniane przez niedopasowanie struktury klasy i lekcji do potrzeb dziecka. Kluczowy element pomocy dzieciom z ADHD stanowi poprawienie lub przynajmniej złagodzenie tego niedopasowania.
Poprawienie dopasowania może odbywać się na szereg różnych sposobów. W niniejszej książce podstawę stanowi model równoległego nauczania. Jest to w istocie swej metoda uczenia dzieci z ADHD, która łączy techniki wzmacniania gotowości szkolnej oraz wychowania i nauczania. To jest podstawa, z której wywodzi się szereg szczegółowych technik i strategii. Model równoległego nauczania został tak zaprojektowany, aby można go zastosować w zwykłej klasie szkolnej. Przeważająca większość dzieci z ADHD uczęszcza do zwykłych klas, więc model opiera się na próbie wyważenia indywidualnych potrzeb nielicznych dzieci z ADHD z potrzebami reszty uczniów, w taki sposób, aby nauczyciel mógł prowadzić normalną lekcję dla całej klasy, równocześnie umożliwiając stworzenie struktury lekcji niezbędnej dla dziecka z ADHD.
EAN 9788372986948
Dział KSIĄŻKA
ISBN 978-83-7298-694-8
Autor Linda J.Pfifner
Rok wydania 2004
Wydawca Zysk i S-ka
Ilość stron 176
Okładka broszurowa
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary 145 x 205 mm
Szerokość (razem z opakowaniem) 142
Długość (razem z opakowaniem) 204
Wysokość (razem z opakowaniem) 8