KSIĄŻKA
Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna [KSIĄŻKA]
Kategoria | Media, dziennikarstwo | ||
Seria | Media | ||
Autor | Maxwell McCombs | ||
Ilość stron | 182 | ||
Okładka | twarda | ||
Opis |
Tashio Takeshita, Meji University
Maxwell McCombs opisuje istotną i czasami kontrowersyjną rolę mediów masowych w wyznaczaniu tematów, które znajdą się w centrum publicznego zainteresowania i działania. Chociaż Walter Lippmann uchwycił istotę wpływowego oddziaływania mediów na początku poprzedniego wieku za pomocą wyrażenia „świat na zewnątrz i obrazy w naszych głowach”, szczegółowa, empiryczna analiza roli agenda-setting mediów masowych ma swój początek dopiero w ostatnim kwartale dwudziestego wieku. W tej wyczerpującej książce Maxwell McCombs, jeden z ojców założycieli tradycji badawczej studium nad agenda-setting, syntetyzuje setki badań naukowych dotyczących tej istotnej roli mediów masowych w kształtowaniu opinii publicznej. Media masowe na całym świecie w znacznym stopniu wpływają na obrazy spraw publicznych „w naszych głowach”, wpływają również na każdy szczegół tych obrazów. Oprócz analizy wpływu mediów na to, o czym myślimy i w jaki sposób, Ustanawianie agendy omawia również źródła agend mediów, psychologiczne wyjaśnienie oddziaływania na agendę publiczną oraz późniejsze konsekwencje w odniesieniu do postaw, opinii i zachowania.
Maxwell McCombs kieruje katedrą J.H.Jones Centennial na Uniwersytecie w Austin, |
EAN | |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2009-01-05 |
ISBN | 978-83-233-2594-9 |
Seria | Media |
Autor | Maxwell McCombs |
Rok wydania | 2009 |
Ilość stron | 182 |
Okładka | twarda |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | B5 |